Program

15. Międzynarodowy Letni Festiwal Muzyczny „Słowo i Muzyka” u Jezuitów

 


1 lipca 2020  INAUGURACJA

Roman Perucki (organy) + Artur Jaroń (fortepian) + Łukasz Długosz (flet)

Program

J. S. Bach (1685-1750) – Toccata i fuga d-moll BWV 565 (organy)

H. Mulet (1878-1967) – Toccata: Tu es Petra z Esquisses byzantines (organy)

I. F. Dobrzyński (1807-1867) - Andante i Rondo alla Pollacca op. 42

I. J. Paderewski (1860-1941) - Sarabanda h moll op.14 nr.2

I. J. Paderewski (1860-1941) - Melodia na flet i fortepian

I. J. Paderewski (1860-1941) - Legenda As dur op.16 nr.2

L. Vierne (1870-1937) - Carillion de Westminster (organy)

T. Boehm (1794-1881) - Polonaisie de Carafa op.8


4 lipca 2020

Vincent Thevenas (organy) + Edyta Słomska (wiolonczela)

Program

H. Scheidemann (1595-1663) - Verbum caro factus est (intabulacja motetu H. L. Hasslera)

F. Correa de Arauxo (1584-1654) - Tiento de tiple de septimo tono

J. C. Kerll (1627-1693) - Capriccio sopra il cucu

F. Tunder (1614-1667) - Christ lag in Todesbanden

J. S. Bach (1685-1750) – Suita na wiolonczelę solo C-dur nr 3 BWV 1009 (wiolonczela)

J. S. Bach (1685-1750) – Koncert d-moll BWV 596


8 lipca 2020

Michaela Káčerkova (organy)

Program

J.S. Bach (1685-1750) - Toccata a fuga d moll BWV 565

O mensch, bewein dein Sünde gross BWV 622

F. Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) - Sonata c moll (Allegro maestoso e vivace, Fuga)

J. Caspar Ferdinand Fischer (1656-1746) - Chaconne in F

M. Reger (1873-1916) - Introdukce a passacaglia d moll

J.S. Bach (1685-1750) - Passacaglia c moll BWV 582


11 lipca 2020

Błażej Musiałczyk (organy) + Małgorzata Rocławska (sopran)

Program

J. S. Bach – Piece d’orgue BWV 572

J. S. Bach – Nun komm der heiden Heiland BWV 659

J. S. Bach – Nun komm der heiden Heiland BWV 659

J.S. Bach – Aria z Pasji wg św. Mateusza – Aus liebe will mein Heiland sterben – (sopran + organy)

G. Faure – Pie Jesu ( sopran+organy)

M. Sawa – Magnificat na sopran i organy

J. Rheinberger – Cantilene z Sonaty Nr 11 d-moll op. 148

G. Fauré - Après un rêve op. 7, nr 1 ( sopran +organy )

M. Surzyński – Improwizacje nt. Święty Boże

L. Różycki – Po cierpieniach spokój wraca - aria z opery Beatrix Cenci (sopran+organy)

S. Rachmaninoff- Vocalise (sopran+organy)


15 lipca 2020

Martin Gregorius (organy) + Elżbieta Rosińska (akordeon)

Program

John Ireland (1879–1962) – „Alla Marcia”

L. van Beethoven (1770-1827) - 5 Stücke für Flötenuhr, WoO 33 (nr 5 Allegretto, nr 4 Allegro non piu molto, nr 2 Scherzo)  (akordeon)

Sigfrid Karg-Elert (1877–1933) – z cyklu „Cathedral Windows“ op. 106: „Saluto angelico“  „Valse Mignonne” op. 142 nr 2

Cyril Scott (1879–1970) – „Berceuse” (transkrypcja organowa: Arthur Eaglefield Hull)

Béla Bartók (1881–1945) – „Suita rumuńskich tańców ludowych”  (transkrypcja organowa: André Isoir)

Leo Sowerby (1895–1968) – „Carillon“

A. Rocławska-Musiałczyk (*1987) – Meantime – światowa premiera (akordeon)

Martin Gregorius (*1991) – Improwizacja


18 lipca 2020

Patryk Podwojski (organy) + Andrzej Wojciechowski (klarnet)

Program

K. Penderecki (1933-2020) – Prelude (klarnet)

Patryk Podwojski - Improwizowana partita chorałowa w barokowym stylu

A. Wojciechowski – Melandemic (klarnet)

Patryk Podwojski - Improwizowana suita francuska: Plein Jeu, Duo, Trio, Basse de Trompette, Recit de Nasard, Grand Jeux

B. Kovacs (*1937) – Hommage a Richard Strauss (klarnet)

Patryk Podwojski - Andante Cantabile - Improwizacja w romantycznym stylu

I. Strawiński (1882-1971) – 3 utwory (klarnet)

Patryk Podwojski - J.G. Rheinberger - Sonata VIII e-moll, op. 132: IV. Passacaglia


22 lipca 2020

Bogdan Narloch (organy) + Roman Gryń (trąbka)

Program

J. Clarke (1674-1707) – Marsz księcia Danii

J. S. Bach (1685-1750) – Fantazja i fuga g-moll BWV 542 (organy)

– Opracowanie chorału Werde munter, mein Gemüte z Kantaty nr 147 Jesu bleibet eine Freude

J. Stanley (1713-1786) – Trompet Voluntary

H. A. Stamm (*1958) – Rondo alla Latina

C. Zwicky (*1946) – Miniaturen über Schweizer Volkslieder (prawykonanie)

W. Wawiłow (1925-1973) – Ave Maria (przypisywane G. Cacciniemu)

S. Eftestol (*1952) – The Yarmouth Belle

M. Czerniewicz (*1974) – For My Godfather na flugelhorn i organy

K. Kurpiński (1785-1857) – Cavatina


25 lipca 2020

Felicjan Rosca (organy)

Program

M. Schneider (1748-1812 ) – Preludium i fuga C

V. Anghelescu (*1987) - Toute l'âme résumée, après un poème par Stéphane Mallarmé

S. Nichifor (*1954) - Vom Himmel Hoch

G. Enescu (1880 -1953) – Preludium i fuga w starym stylu

A. Knevel (*1950) - Toccata


29 lipca 2020

Martin Bernreuther (organy) + Michał Szczerba (waltornia)

Program

G. Rossini (1792-1868) – Le Rendez-vous de chasse (arr. B. Depoorter) (waltornia)

C. P. E. Bach (1714-1788) - Sonata F-Dur, Wq 70/3 H 84

R. Schumann (1810-1856) - Szkice op. 58 (Nicht schnell und sehr markiert, Nicht schnell und sehr markiert, Lebhaft, Allegretto)

B. Krol (1920-2013) – Laudatio (waltornia)

J. Guillou (1930-2019) - aus Pièces furtives op. 58 (Con Grazia, Tempo die Marcia, Molto cantabile)

G. Barbouteu (1924-2006) – Pieces Poetiques (waltornia)

A. Guilmant (1837-1911) – IV Sonata d-moll op.61


1 sierpnia 2020

Andrzej Chorosiński (organy) + Michał Chorosiński (recytacje)

Andrzej Chorosiński naukę gry na organach rozpoczął, w klasie prof. Stanisława  Mozdzonka,  w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, które ukończył z wyróżnieniem w 1967 roku. W tym samym roku rozpoczął studia w warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie organów Feliksa Rączkowskiego, ukończone z wyróżnieniem w 1972 roku. W latach 1969-1974 odbył studia kompozytorskie pod kierunkiem Tadeusza Paciorkiewicza.

W 1972 roku uczestniczył w kursie mistrzowskim prowadzonym przez  Floor  Peetersa  w Belgii. W tym samym roku otrzymał nagrodę specjalną na konkursie improwizacji organowej w Kilonii.

Koncertował niemal we wszystkich krajach Europy, a także w Izraelu, USA, Kanadzie, Korei Południowej i Japonii. Występował w tak renomowanych miejscach jak m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Koncerthuset  w Sztokholmie, Sala im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie, Katedra Notre Dame w Paryżu, King’s College Chappel w Cambridge, Auli  im. Pawła VI  w  Watykanie czy   Katedrze  Św.  Patryka  w  Nowym  Jorku.

Dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Nagrał też ponad  20 płyt  LP  i  CD  dla takich firm jak:   Polskie Nagrania, Veriton, EMI-Electrola, Life Records, DUX, Musicon, Dabringhaus Grimm, Megavox. W roku 2003 Związek Producentów Audio-Video przyznał  tytuł  „Podwójnej Platynowej Płyty”  płycie CD nagranej w  Bazylice w Licheniu.

Twórczość  kompozytorska A.Chorosińskiego  obejmuje : Koncert na  Organy i Orkiestrę ,  Muzyka kameralna,  organowa, chóralna i  filmowa,  komponowana  na  zamówienie Wytwórni Filmów  Dokumentalnych  w  Lodzi. 

Jest  również  autorem licznych ,  autorskich   transkrypcji   utworów  orkiestrowych na  organy ,   m.in.  utworów  A.Vivaldiego, C. Saint Saensa M.Rimskiego  Korsakowa,  M.Mussorgskiego,  B.Smetany

Znaczące miejsce w działalności Andrzeja Chorosińskiego zajmuje praca pedagogiczna. W  roku  1992  otrzymał  tytuł  naukowy  Profesora  sztuk  muzycznych. Jest profesorem klas organów w warszawskiej i wrocławskiej Akademii Muzycznej. 

W latach 1987-1993 był prorektorem,  a  w latach 1993-1999 sprawował godność rektora Akademii Muzycznej im F.Chopina w Warszawie. W  latach 1993 - 2000 był  członkiem  Prezydium  AECAM -  Stowarzyszenia  Rektorów  Europejskich  Uczelni  Muzycznych .

Sprawował również godność przewodniczącego  Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych w Polsce  - KRUA.

Prowadził kursy mistrzowskie  w Niemczech, Szwecji, Finlandii, USA,  Japonii, Korei  Płd. i Izraelu. Był też jurorem konkursów organowych we Francji, Niemczech i Polsce.

Od  1999  roku  kieruje  Katedrą  Organów  i  Klawesynu  w warszawskiej  akademii muzycznej.

W latach 1997-2002 pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.

Jest  współinicjatorem  i  dyrektorem  artystycznym  7 międzynarodowych  festiwali  muzyki  organowej i kameralnej  na  zabytkowych instrumentach ,  we  Wrocławiu, Jeleniej Górze, Legnicy , Kłodzku. Kluczborku  i  Św. Lipce.

Posiada liczne  odznaczenia  i  nagrody,  m.in. Zasłużonego  Działacza Kultury,  Złoty Krzyż Zasługi, medal   „Ecclesiae  Populoque  Servitium  Praestanti”.

Jest honorowym  obywatelem miast  Jelenia  Góra  i  Kłodzko, przyznanych  za  zasługi w  popularyzowaniu  kultury  muzycznej  na  terenie  Dolnego Śląska.

Jest konsultantem  i  autorem  licznych  projektów  w zakresie  budownictwa organowego  w Polsce,  Niemczech,  Kanadzie  i  Japonii.

 

Michał Chorosiński urodzony w Warszawie w roku 1975, ukończył Państwową Wyższa Szkołę Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie w roku 1999. W tym samym roku wystąpił w roli młodego Karola Wojtyły w filmie poświęconym Ojcu Świętemu p.t.  „Psałterz Renesansowy”. W roku 2001 otrzymał nagrodę Grand Prix na II ogólnopolskim konkursie recytatorskim „Verba Sacrum „ w Poznaniu.

Współpracował  z wieloma wybitnymi reżyserami m in. , Jerzym Hoffmannem, Mikołajem Grabowskim, Pawłem Miśkiewiczem, Janem Szurmiejem. Był gościnnym aktorem Teatr Słowackiego, Teatru Ludowego , Teatru Stu w Krakowie, Teatrami w Jeleniej Górze i Kaliszu.

Obecnie jest aktorem Teatru Polskiego i gościnnie występuje w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu. Brał udział w wielu filmach polskich – m.in. „Ogniem i mieczem”, Stara baśń” oraz licznych serialach telewizyjnych „Adam, i Ewa”,  „Pierwsza miłość”, „Klan” . Dużą  popularność przyniosła mu rola Leszka  Skalskiego w serialu „M jak miłość”. Aktualnie , obok występów w Teatrze Polskim we Wrocławiu, występuje w jednej z głównych ról w serialu "Lombard".

 

Program „Słowo i Muzyka w 100 rocznicę urodzin św. Jana Pawła II” 

Ch. M. Widor (1844-1937) - IV Symfonia f-moll, op. 13 (cz. I, III, IV)

Fragmenty Renesansowego Psałterza (Karol Wojtyła) i Tryptyku Rzymskiego (Jan Paweł II)

F. Chopin (1810-1849) - Nokturn f moll, op. 55 nr 1

Recytacje

F. Chopin (1810-1849) - Etiuda cis moll op. 35 nr 7

Recytacje

F. Chopin (1810-1849) - Nokturn Es dur op. 9 nr 2

Recytacje

M. Surzyński (1866-1924) - Elegia fis moll, op. 30

- Toccata fis moll, op. 36


5 sierpnia 2020

Witold Zalewski (organy) + Hanna Zalewska (organy)

Hanna Zalewska jest maturzystką w Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Fr. Chopina w Krakowie, gdzie realizuje od trzech lat naukę gry na organach głównych w klasie mgr Aleksandry Gawlik (wcześniej klasa fortepianu dr hab. Mileny Kędry). Jest laureatką Makroregionalnych Przesłuchań Klas Fortepianu (2013), Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Pianistów „Chopin pod Wawelem” (2016) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego w Trzcianie, gdzie zdobyła I miejsce (2018). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in.: mgr Olgę Łazarską czy prof. Alicję Paletę-Bugaj. Dwukrotnie brała udział w Zimowej Akademii Sztuki organizowanej dla uzdolnionej młodzieży przez Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Brała udział w 23. Letnich Koncertach Organowych w Oświęcimiu, XV Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Rabce-Zdroju oraz Wadowickich Koncertach Organowych (2018). W listopadzie 2018 roku zdobyła I miejsce w XI Konkursie Młodych Organistów w Krakowie. W styczniu 2019 roku wystąpiła w z koncertem solowym w ramach Światowych Dni Młodzieży w Panamie. W marcu br. zdobyła III miejsce na IX Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Olsztynie a w kwietniu br. zdobyła I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Organowym CEA we Wrocławiu. W czerwcu tego roku brała artystyczny udział w 3 koncertach na zabytkowych instrumentach we Francji. W lipcu 2019 uczestniczyła w Letniej Akademii Organowej w Pasłęku organizowanej przez Akademię Muzyczną z Łodzi. 

Hanna Zalewska jest tegoroczną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za artystyczne osiągnięcia w roku szkolnym 2018/19.

 

Witold Zalewski ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Jana Jargonia. Od roku 1995 jest I organistą Katedry Wawelskiej. Jako solista koncertuje regularnie na najważniejszych festiwalach w kraju i za granicą. Wystąpił, m. in. w katedrze św. Patryka na Manhattanie w Nowym Jorku, katedrze Notre-Dame w Paryżu, katedrze św. Andrzeja w Sydney, Tokio Metroplitan Art Space, Nativity Church w Betlejem oraz w Buenos Aires, Montevideo, Rio de Janeiro, Toronto, Jerozolimie, Irkucku, Istambule, Sankt Petersburgu i Moskwie. Od roku 1998 jest członkiem Komisji Muzyki Kościelnej Kurii Metropolitalnej w Krakowie. Był organistą liturgii sprawowanych przez Papieży: Jana Pawła II, Benedykta XVI i Franciszka . Jest autorem Śpiewnika pieśni kościelnych (PWM) oraz współredaktorem i współautorem wielu innych publikacji (m.in.: Śpiewnik Wawelski).

Witold Zalewski zajmuje się propagowaniem muzyki organowej organizując liczne koncerty i festiwale. (m.in. Mariacki Festiwal Organowy). W 2011 roku został wyróżniony przez papieża Benedykta XVI odznaczeniem „Pro ecclesia et Pontifice”. Jako pracownik naukowy Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II sprawuje obecnie  funkcję dyrektora Międzyuczelnianego Instytutu Muzyki Kościelnej w Krakowie na stanowisku adiunkta z habilitacją.

Program

W. Zalewski – J. S. Bach (1685-1750) - Toccata i fuga d-moll BWV 565

H. Zalewska, W. Zalewski - J. Rutter (*1945) - Variations on an easter theme

W. Zalewski - H. Mulet (1878-1967) - Toccata „Tu es Petra”

W. Zalewski - H. Mulet (1878-1967) - Toccata „Tu es Petra”

H. Zalewska - C. Franck (1822-1890) - Preludium, fuga i wariacje h-moll

A. Guilmant (1837-1911) - Finał z Sonaty d-moll nr op. 42


8 sierpnia 2020

Hanna Dys (organy + pozytyw) + Roman Perucki (pozytyw) + Jan Miłosz Zarzycki (dyrygent) + Orkiestra PFB

Program

D. Przybylski - Koncert na dwa pozytywy i orkiestrę

S. Barber- Adagio na smyczki

W. Kilar - Orawa

F. Mendelssohn-Bartholdy – IV Sonata B-dur op.65

L. Vierne – Berceuse z cyklu Pieces en style libre op.31

L. Vierne - Carillion de Westminster z cyklu Pieces de fantasie op. 54


12 sierpnia 2020

Maciej Jachimowicz (organy) + Jacek Szponarski (tenor)

Maciej Jachimowicz organista, studia muzyczne ukończył pod kierunkiem prof. Romana Peruckiego, dr hab Hanny Dys oraz dr Macieja Zakrzewskiego. 

Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich wybitnych organistów jak prof. Wolfgang Zerer, prof. Józef Serafin, prof. Julian Gembalski, prof. Pierre Pincemaille, prof. Thierry Escaich, prof. Tomasz Adam Nowak, prof. Ludger Lohman, prof. Pieter van Dijk, prof. Matthias Neumann, dr hab. Marek Stefański, dr hab.Tomasz Orlow, dr Michał Markuszewski, prof. Herald Vogel.

W 2017r. współpraca z polsko-białoruskim kompozytorem Igorem Jankowskim, zaowocowała prawykonaniem jego tryptyku organowego oraz współpracą z prestizowym białoruskim chórem “Salutaris” przy polskim prawykonaniu jego kantaty “Misterium Fidei”. Maciej Jachimowicz koncertuje na festiwalach w Polsce, m.in. podczas 62 edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Oliwie.

Aktualnie jest organistą z kościele św. Józefa w Gdańsku.  

Program

C. Franck (1822-1890) – Fantasia en la

J.A. Maklakiewicz (1899-1954) – Ave Maria

J.S. Bach/Ch. Gounod (1818-1893) – Ave Maria

G. Faure - Sicilienne from Pelléas et Mélisande (transk. Louis Robilliard)

P. Mascagni (1863-1945) – Ave Maria – Intermezzo z Cavalleria Rusticana

F. Schubert (1797-1828) – Ave Maria

Ch. Tournemire (1870-1939) – Improvisation on theme “Victimae Paschali Laudes”

A. Stradella (1639-1682) – Pieta Signore

F. Durante (1684-1755) – Vergin, tutto amor

S. Kwiatkowski (1930-2010) – Ave Maria

L. Vierne (1870-1937) - Berceuse from 24 Pièces en style libre, op. 31, part


19 sierpnia 2020

Julian Gembalski (organy)

 Julian Gembalski - ukończył klasę fortepianu prof. Wandy Uszok w PSM II stopnia im. M. Karłowicza w Katowicach, ucząc się również gry organowej u organisty katowickiej Katedry – Stanisława Kopernoka. Następnie studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach, gdzie ukończył klasę organów Henryka Klaji oraz Wydział Kompozycji i Teorii. Dalsze studia odbywał w Belgii i Francji (Flor Peeters, André Isoir, Michel Chapuis, Jean Saint-Arroman). Występował z koncertami w Europie i USA, nagrał ponad 45 płyt, w tym siedem z sopranistką Elżbietą Grodzką-Łopuszyńską. W latach 1991-2008  zrealizował cykl nagrań radiowych pt. „Antologia Organów na Górnym Śląsku”, w którym nagrał ok. 90 organów regionu. Obok działalności  artystycznej jako organista i pianista oraz kompozytorskiej zajmuje się pracą naukową i dydaktyką. Autor publikacji i projektów organów. Laureat konkursów improwizacji fortepianowej i organowej w Gdańsku, Nowej Rudzie i Weimarze oraz licznych nagród (m.in. nagroda im. Korfantego, im. Ligonia,  nagroda „Lux ex Silesia” Arcybiskupa Metropolity Katowickiego, nagroda „Śląski Szmaragd” Biskupa Ewangelicko-Augsburskieg. Odznaczony przez Papieża Jana Pawła II medalem „Pro Ecclesia et Pontifice”. Profesor Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę organów i pełni funkcję Kierownika Katedry Organów i Muzyki Kościelnej. W latach 1996-2002 był Rektorem swej uczelni. Jest założycielem pierwszego w Europie środkowej muzeum organów. Od wielu lat Archidiecezjalny Wizytator organów i organistów.

Program

J. S. Bach (1685-1750) - Fantazja „Komm, Heiliger Geist, Herre Gott”, BWV 651

J. Stanley (1713-1786) - Voluntary VIII (Andante Staccato-Allero-Adagio-Fugue)

L. Vierne (1870-1937) - Cathedrales z cyklu Pieces de Fantaisie op. 55

J. Gembalski (*1950) - Fantazja gregoriańska (improwizacja)

J. S. Bach (1685-1750) - Fantazja i fuga a-moll, BWV 561


22 sierpnia 2020

Jan van Mol (organy) + Mirosław Pachowicz (fagot)

 Jan Van Mol był tytularnym organistą historycznych organów Pauluskirche w Antwerpii oraz  nauczycielem w Royal Flemish Music Conservatory ibid.

Grał koncerty w całej Europie i na całym świecie, np. w RPA, Filipinach, Brazyli, Argentynie, Urugwaju, Japoni, a w ostatnich latach np. w katedrze św. Pawła w Londynie, St.Clothilde w Paryżu, Saratov Concert Hall, Selby Abbey, Magdeburg Cathedral, Khanty-Mansiysk Cons.

Nagrał około 20 płyt CD z mniej znanymi kompozytorami, takimi jak np.: Homilius, Oley, Beauvarlet-Charpentier, Callaerts, Miné oraz M. Corrette.

 

Mirosław Pachowicz - fagocista urodzony w Lublinie. Tam też ukończył Szkołę Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego (klasa mgr Wiesława Karponia) i stawiał pierwsze kroki jako kameralista (Międzyszkolny Kwartet Dęty) czy muzyk orkiestrowy (w Filharmonii Lubelskiej).
W 2003 roku rozpoczął studia na Wydziale Instrumentalnym w Akademii Muzycznej w Gdańsku, a rok później – na Wydziale I tejże uczelni w specjalności teoria muzyki. Oba kierunki ukończył z wyróżnieniem odpowiednio w roku 2008 i 2011.
Już od pierwszych lat po przeniesieniu się do Gdańska bardzo chętnie angażował się w działalność artystyczną. Jego największe sukcesy okresu studiów to przede wszystkim zakwalifikowanie się do grona półfinalistów dwóch międzynarodowych konkursów: I Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2007) oraz III Międzynarodowego Konkursu Oboistów i Fagocistów w Łodzi (2008). Był także stypendystą Ministra Kultury i Sztuki w roku akademickim 2009/2010.
W ramach programu Socrates-Erasmus odbył roczne stypendium w Erasmushogeschool – Koninklijk Conservatorium w Brukseli w klasie fagotu prof. Luca Loubry’ego.
Obecnie jego aktywność skupia się na kilku obszarach. Przede wszystkim jest czynnym muzykiem orkiestrowym. Od 2007 r. pracuje jako pierwszy fagocista Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku. Odbył z nią kilka tournee zagranicznych: do Mińska i Kijowa, Chin, Rosji, Niemiec i USA. Grał pod batutą wybitnych dyrygentów m.in.: Maksima Vengerova, Sir Neville’a Marrinera, Michaela Zilma, Jacka Kaspszyka.
Współpracuje także z innymi orkiestrami: Elbląską Orkiestrą Kameralną, Filharmonią Gorzowską, Orkiestrą Opery Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej i Polską Filharmonią Kameralną Sopot, z którą odbył m. in. w 2014 r. tournee w Niemczech z Krystianem Zimermanem.
Ważnym aspektem działalności jest także aktywność jako solisty i kameralisty. Na swoim koncie ma liczne koncerty z fortepianem, organami i klawesynem (przede wszystkim na terenie województwa pomorskiego, choć również m.in. w Lublinie, Łodzi, Olsztynie), ale także z towarzyszeniem orkiestry (w 2014 roku wykonał Koncert na fagot B-dur KV191 W. A. Mozarta z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Symfonię Koncertującą Es-dur KV297b W. A. Mozarta z Orkiestrą Akademii Muzycznej w Gdańsku, a w 1 kwietnia 2015 r. – Koncert na fagot B-dur KV191 W. A. Mozarta z Polską Filharmonią Bałtycką, w 2019 r. – Koncert e-moll RV484 A. Vivaldiego z Orkiestrą Kameralną Progress podczas II Festiwalu Kwidzyńska Wiosna Muzyczna, Koncert na fagot i małą orkiestrę A. Panufnika z Polską Filharmonią Bałtycką w 2019 r.).
W 2013 roku wraz z Martą Różańską i Andrzejem Wojciechowskim utworzył Gdańskie Trio Stroikowe. Zespół regularnie koncertuje w kraju i zagranicą, a jego największymi sukcesami są: zdobycie III nagrody głównej podczas Malta Music International Competition 2014 oraz I Nagrody i Nagrody Specjalnej za wykonanie kompozycji powstałej po 1960 r. na 25. Young Musician International Competition „Citta di Barletta”.
Z zespołem występował na wielu festiwalach (m.in. Muzyka w Zabytkach, Kwidzyńska Wiosna Muzyczna, Akademia Muzyczna w ASP). Wziął także udział w 3 Międzynarodowym Festiwalu-Koferencji Doktorantów Muzyków w Wilnie, gdzie zaprezentowali gdańską twórczość na trio stroikowe i prawykonali Impresję z tematami ludowymi A. Rocławskiej-Musiałczyk. W 2019 wzięli udział w projekcie „Muzyka naszych czasów” odbywającym się w Europejskim Centrum Muzyki im. K. Pendereckiego w Lusławicach, gdzie dokonali premierowy kompozycji „Im Namen…” Bartosza Witkowskiego.
Współpracuje także jako pedagog fagotu i kameralistyki w swojej Alma Mater. Prowadzi liczne kursy, wykłady i warsztaty. Jest także zapraszany w charakterze jurora (m.in. podczas I Międzynarodowego Konkursu im. W. Szalonka oraz przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej).
W 2018 r. uzyskał tytuł doktora sztuki.
Jest również jednym z inicjatorów oraz dyrektorem artystycznym cyklu koncertowego „Muzyka Europy w kościele gdańskiej Polonii”, który odbywa się w świątyni p.w. Chrystusa Króla w Gdańsku od 2013 r.
Jego wielką pasją są podróże i lotnictwo. Regularnie publikuje teksty z zakresu tej tematyki w portalu pasazer.com – największym w Polsce internetowym serwisie w tych dziedzinach.

Program

J. S. Bach (1685-1750) - Toccata i fuga d-moll BWV 565

P. Petit (1922-2000) - Theme et Variations (fagot)

J. S. Bach (1685-1750) - Wachet auf ruft uns die Stimme BWV 645

- Nun freut euch, lieben Christen g’mein BWV 734

- In dir ist Freude BWV 615

G. Krzanowska (*1952) - Bez pożegnania (fagot)

J. L. Krebs (1713-1780) - Fantasia à gusto italiano

Sz. Wieczorek – utwór w trakcie kompozycji – światowa premiera (fagot)

J. G. Walther (1684-1748) – Concerto h-moll

 

Sakramenty

KOŚCIÓŁ PARAFIALNY KAPLICA SIÓSTR Tupadły Rozewie
Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.
215 0.22584009170532